• 01 Червня 2025

Несправний датчик ABS

Дуже розповсюдженою несправністю на вантажних автомобілях та напівпричепах є вихід з ладу, так званого, «датчика ABS». При цьому на панелі приладів червоним кольором загорається індикатор ABS в червоному колі, або EBS жовтим чи червоним кольорами.

Ще достатньо багато водіїв, механіків, власників автомобілів вважають, що ця помилка досить не значна, що вона мало на що впливає і тому можна і надалі експлуатувати автомобіль, не звертаючи уваги на наявність цієї помилки. На їхню помилкову думку, ця помилка свідчить про те, що у випадку слизької дороги, бруду чи снігу не буде спрацьовувати анти – блокувальна система.

АЛЕ це помилкова думка.

Наявність помилки ABS або EBS свідчить про те, що на одному з коліс не працює електричний ланцюг, який складається з електромагнітного датчика обертів, двожильного кабелю, який подає живлення на цей датчик та імпульсного (зубчастого) колеса, яке обертається в магнітному полі датчика, створюючи електричні імпульси, які передаються в модулятор (електронний прилад, що рахує кількість імпульсів в одиницю часу, відповідно рахує швидкість обертання колеса).

Таким чином це датчик ОБЕРТІВ, датчик ШВИДКОСТІ. В англомовній технічній літературі цей датчик називається SPEED SENSOR, тобто ДАТЧИК ШВИДКОСТІ.

Він застосовується для отримання та передачі в електронні блоки управління інформації про швидкість обертання колеса. Ця інформація різними блоками управління використовуються для розрахунків:

  • Вибору передачі для автоматичної коробки передач
  • Розрахунку гальмівних зусиль, що потрібні при гальмуванні автомобіля, напівпричепа
  • Визначення потреби в підйомі (опусканні) додаткових осей (підтримуючих) на автомобілі (напівпричепі)
  • Роботи системи стабілізації напівпричепа від перекидання
  • Роботи анти блокувальної системи, при пробуксовуванні або заклинюванні одного або більше коліс
  • Інших функцій, які залежать від швидкості автомобіля.

Тому при появі помилки ABS та EBS на автомобілі, напівпричепі можуть спостерігатися наступні прояви несправності, які іноді не пов’язують з цією помилкою:

  • Не коректна робота КПП, затягування перемикання передач, неправильний вибір передачі залежно від швидкості;
  • Зниження ефективності гальмівної системи, «гальма ватні»;
  • Не одночасне спрацювання гальм в автопоїзді «тягач-напівпричіп», ніби тягач гальмує раніше, а причеп штовхає його;
  • На причепі немає гальм, а на тягачі «горять» передні гальмівні колодки та диски;
  • Нерівномірний знос гальмівних колодок на тягачі або напівпричепі.

Тому наявність помилок ABS чи EBS як на тягачі так і на напівпричепі свідчить про наявність несправності, яка впливає на роботу систем автомобіля в комплексі, на безпеку через роботу гальмівної системи та на передчасний знос деталей в багатьох системах автомобіля.

Тому при виявлені помилок системи EBS звертайтесь на сервіс для пошуку та усунення несправностей, про які сигналізує наявність цих помилок.

© 2025 СТО "Тір Сервіс Місто"
Он
лайн
чат